Essence Longlasting Lipsticks: Natural Beauty & Wear Berries

By Nesita - October 31, 2013



Hey there! ¡Hola!

Today I'm gonna write about Essence's new lipstick range of which I have two shades: 07 Natural Beauty y 09 Wear Berries!.
Hoy voy a escribir sobre la nueva colección de labiales de Essence, de la cual yo tengo dos tonos: 07 Natural Beauty y 09 Wear Berries!.


They both have a nice, creamy texture that glides on the lips and leaves a nice sheen but they're not very pigmented. They have a strange syntetic scent that isn't detectable on the lips. I don't think they live up to the 'long lasting' claim, as they disappear after a couple of hours or if you eat or drink. I was a bit disappointed because I was expecting them to be like the ones from the 'Home Sweet Home' Trend Edition and they were nothing like those.
Ambos tienen una textura cremosa que se trabaja muy bien en los labios y tienen un acabado satinado pero no tienen muy buena pigmentación. Tienen un olor un tanto extraño que no sabría cómo describir pero que no se nota una vez que lo llevas puesto y para ser unos labiales que proclaman ser de larga duración, no duran demasiado tiempo.



07 Natural Beauty is one of those MLBB shades. It's quite similar to my own lip color and it's perfect for a 'no make up' make up look.
07 Natural Beauty es uno de esos tonos que se parece mucho a nuestro propio color de labios lo que lo hace perfecto para esos días en los que no queremos que parezca que vamos maquillados/as.



09 Wear Berries! isn't what I would call a berry, it's more of a lilac. I don't usually wear these kind of colours because I don't think they suit me but since this one is rather sheer, it's easy to pull off.
09 Wear Berries! es un tono liláceo que no me suele llamar demasiado y no pensaba que fuera a favorecerme, pero que una vez puesto me gustó como quedaba.

Something I did like about these lipsticks compared to older versions is the packaging. These come in a sleek, black, plastic tube that looks a lot more grown-up than the other ones. 
 Algo que sí me ha gustado de estos labiales comparados con versiones anteriores es el envase, que esta vez es de plástico también pero de color negro, lo que los hace parecer menos infantiles. 

All in all, I'm not very impressed with these but they're nice for the aprox. 3€ that they cost. There's 10 shades available and they can be found at any Essence retailers
La verdad es que no son de mis labiales preferidos pero no están nada mal para los 3€ más o menos que cuestan. Hay 10 tonos disponibles y se pueden comprar en cualquier establecimiento donde vendan Essence como por ejemplo Beautik, Müller or Xarig si vivís en Mallorca.

  • Share:

You Might Also Like

6 comments

  1. qué bueno que tengan nuevos labiales, no los he visto por aquí asi que pienso que todavía no han llegado. Me gustaría probarlos :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ¡Espero que lleguen pronto! Por el precio que tienen creo que merece la pena probar alguno jaja

      Delete
  2. Los dos son lindos pero Natural Beauty me encanta! Bello! x

    ReplyDelete
    Replies
    1. Es perfecto para llevar cada día porqué pega con todo jaja
      Gracias por comentar! x

      Delete
  3. Both are really ute shades, but my fav is Wear Berries I love it and is a really cute color, thanks for your review! Now I´m following you in Bloglovin´I hope your follow me back!
    xx

    Please Join to my Giveaway for win a 32 Color Cream Eyeshadow Palette! Open Internationally~

    ReplyDelete
  4. Natural Beauty looks pretty :-)

    ReplyDelete